torsdag 21 februari 2008

När jag slumpringer!


I varje program slumpringer jag ut i världen.
Det är sjukt roligt.











Man vet aldrig var man hamnar. Det finns alltid något intressant i alla samtal med dessa okända människor. Igår kväll fick jag kontakt med en snubbe som kalla sig Romeo. En algerisk läkare, som jobbar som företagsläkare åt ett oljebolag ute i den algeriska öknen. 6 veckor bor han där ute i streck, sen får han två veckors semester. Så har han levt de senaste 5-6 åren i sitt 35 åriga liv. Han finns till för de 350 män som är ute på fälten och borrar efter olja.


Han skickade en bild! Fattar ni. Samtidigt som han och jag snacka, satt han med en öl i handen i ett kontor i en husvagn. Han va lite mör efter en dag på jobbet... Där satt han. I ökenmörkret. Medan jag satt här framför datorn. Samtidigt.

Inga kommentarer: