tisdag 26 februari 2008

VARNING! Fejkade annonser



Vi misstänker att den här fejkade annonsen kan komma från oss... Hör upplösningen på söndag! (det har kommit in en del svar - efterfrågan på osynlighet är större än vad man kan tro)

Horny Antonio

När man skypar så stöter man på alla sorts människor. Folk får göra vad dom vill, men det är helt absurt att det är så många som helt och hållet utgår ifrån att jag vill ha internetsex. Det är hemskt, men många söker upp mig för att jag heter Nadia - vilket tydligen (som en kille sa) leder tanken till antingen heta ryskor eller kurviga arabiska kvinnor. Därför gör jag oftast så när killar ringer upp, att jag inte svarar direkt. Börjar chatta först. Man måste gardera sig. För rätt va de e så ploppar det upp en webcam-ruta, där det står nån snubbe och onanerar i närbild. O så kan jag inte ha det. Här är en chatt som jag sparat.

Antonio
Hi. mic?
Nadia
yes, but no webcam
Antonio
would see me naked?
Nadia
why?
Antonio
for fun
Nadia
no... i'm okay like this, I have enough fun allready
Antonio
just watch
and i cum for you. no?ù
Nadia
A... no, I don't think that's a good idea
Antonio
don't want try
Nadia
No, It makes me feel embarrassed
Antonio
don0t worry
Nadia
No. Try another girl
Antonio
just watch
Nadia
no
Antonio
try it .no embarasse
Nadia
No. Why do you want me to watch you
Antonio
for fun. i like it. i want cum showing you
and hear you voice
Nadia
why?
Antonio
. i like to be watch
Nadia
No…
Antonio
so would you see it?
Nadia
No.
Antonio
pleaseù
Nadia
good bye
Antonio
oh wait i cum, please
Nadia
Goodbye.

måndag 25 februari 2008

Banner...

Expressen och Metro goes toalett



En journalistisk bedrift och en fjäder i hatten är när andra "hakar på" som det heter. Expressen och Metro kablar ut våran toaundersökning. Expressen har gjort en riktigt fin bild (som jag antar är i datorn och inte att man på redaktionen har trashat en riktig toalett.

150g hamburgare med pommes och... va?



Den lilla hamburgerkiosken där jag bor i Midsommarkransen överraskar en dag med ett litet tillägg på menyn.

fredag 22 februari 2008

Mejl från uppretad Nybohovs-bo

Hej!
Jag är ny inflyttad här på Nybohovsbacken och blir lite uppretad när ni som utgångs punkt redan från start. Sätter ett getto stämpel på Nybov i programet.
Ni har redan tagit ställning från första början och det är sådana människor som ni inom media som ger folk en snedvriden bild på vad getto är.
Ni går upp en kall vinter kväll på torget och målar upp en depressiv bild av Nybohov. Som en folktomt och ödsligt torg utan människor alls, men vart ser det inte så ut en kylig kväll på vinter.
Vad trodde ni att nu skulle se? Barnfamiljer som sitter med bullar och saft och ser sina barn leka med deras hundar?
Färden upp på hissbanan då, den kanske inte är så värst rolig men vad vore motsatsen? Att stackars gamlingar skulle få gå upp för backen eller skulle mammor med stora matkassor och småbarn vara tvungna att gå upp med barnvagnar för backen. Vi är väldigt glada här på Nybohov att vi har en Hissbana faktiskt!
Ni ger en så fet dåligt bild av nybohov så att man blir arg bara.
/C

Svar:
Vår enda utgångspunkt med Verkligheten är att INTE ha några förutfattade meningar om det vi vill berätta om i programmet. Vi var fascinerade av Nybohov, för att det ligger så nära stan, men ändå är så okänt på nåt sätt... När vi använt ordet getto, har det inte nödvändigtvis varit ett ord vi laddat med några negativa värderingar. I vår värld skulle Lidingö lika gärna kunna va ett getto. Vi beskriver bara vad vi ser när vi är ute. Vi hittar inte på.
Problemet med stadshotellet, till exempel, som vi förstod var ett stort problem när vi väl började hänga på Nybohov, är ju inget vi har hittat på.

Allt handlar ju om hur man själv tolkar det som är med i programmet. I vår facebook-grupp, där har Clara en som bor i Nybohov och som också lyssnade på programmet skrivit: "Grymt program om Nybohov!!!"

Och dessutom: Hissbanan är säkert jättebra. Vi sa aldrig något om hissen som bra eller dålig, faktiskt. Men jag tycker att den är ovanlig och rolig! Hissbanan. Finns ju inte på några andra ställen vad jag vet. Eller har jag fel?

/Nadia

Gästlistefasoner

Jag vill ut och dansa imorgon. Det är bestämt. Joina mig på Mossebacke om det är någon som är på, det är Raw Fusion tror jag. Grym klubb. Det enda problemet är att jag är pank. Då blir det lätt att man tänker i gästlistebanor. Men fan va jag ogillar gästlistor. Det är sjysst när det är självklart, när ens bästa kompis är dj, typ. Annars blir det bara ett stort jäkla lismande. Hela grejen med osäkerheten kring om man ska få komma in eller inte. Kommer man inte in så blir det en grej, även om man inte bryr sig. Och kommer man in så är man skyldig någon jävel något. Det värsta av allt är gästlistemänniskor som går förbi långa köer, låtsas som att dom inte ser den kilometerlånga kön med festklädda människor och så går gästlistemänniskorna fram till vakten och viskar i hans öra. Så kollar vakten i sina papper och nickar och gästlistemänniskan får en sån ful självbelåten gästlistemin på nyllet och trippar in.

Det är drygt att stå i kö, det är underbart att slippa betala inträde. Men jag gillar inte att det har satts i system. Ett inofficiellt system som stressar en ju... Så, det spelar ingen roll. Pank eller inte. Jag betalar hellre.

/Nadia