fredag 22 februari 2008

Gästlistefasoner

Jag vill ut och dansa imorgon. Det är bestämt. Joina mig på Mossebacke om det är någon som är på, det är Raw Fusion tror jag. Grym klubb. Det enda problemet är att jag är pank. Då blir det lätt att man tänker i gästlistebanor. Men fan va jag ogillar gästlistor. Det är sjysst när det är självklart, när ens bästa kompis är dj, typ. Annars blir det bara ett stort jäkla lismande. Hela grejen med osäkerheten kring om man ska få komma in eller inte. Kommer man inte in så blir det en grej, även om man inte bryr sig. Och kommer man in så är man skyldig någon jävel något. Det värsta av allt är gästlistemänniskor som går förbi långa köer, låtsas som att dom inte ser den kilometerlånga kön med festklädda människor och så går gästlistemänniskorna fram till vakten och viskar i hans öra. Så kollar vakten i sina papper och nickar och gästlistemänniskan får en sån ful självbelåten gästlistemin på nyllet och trippar in.

Det är drygt att stå i kö, det är underbart att slippa betala inträde. Men jag gillar inte att det har satts i system. Ett inofficiellt system som stressar en ju... Så, det spelar ingen roll. Pank eller inte. Jag betalar hellre.

/Nadia

Inga kommentarer: